callBackJSONP( { "live": [ { "title": "Niezwykle ciekawy wywiad", "text": "
(07:47) Na przeczytanie takiego wywiadu czeka\u0142em bardzo d\u0142ugo, wielu wcze\u015bniej ba\u0142o si\u0119 zadawa\u0107 te pytania. Robert opowiada o tym, jak jego ograniczenia wp\u0142ywaj\u0105 na jego karier\u0119. Rozmow\u0119 zamieszczon\u0105 na sport.pl znajdziecie TUTAJ<\/a>.<\/p>",
"icon": "ico_info.png",
"videosHTML": "",
"picturesHTML": "" },
{
"title": "Wywiad dla Przegl\u0105du Sportowego",
"text": " (21:04) W dzisiejszym papierowym wydaniu przegl\u0105du znajdziecie równie\u017c bardzo ciekawy wywiad z Robertem, oto fragment:<\/p>\r\n Jak, w trzecim roku startu w rajdach, ocenia pan swój po¬ziom w nowej dyscyplinie? W wy\u015bcigach wszed\u0142 pan na najwy\u017cszy.<\/strong> (21:02) Czym ró\u017cni\u0105 si\u0119 kierowcy wy\u015bcigowi od kierowców rajdowych?<\/strong><\/p>\r\n Nie mo\u017cna ich porówna\u0107. Obydwaj musz\u0105 mie\u0107 zdolno\u015bci do prowadzenia samochodów i posiada\u0107 zdolno\u015b\u0107 wyczucia auta. Reszta ich ró\u017cni. Stawanie si\u0119 kierowc\u0105 wy\u015bcigowym zajmuje du\u017co czasu, ale osi\u0105gni\u0119cie wysokiego poziomu w rajdach zajmuje tego czasu jeszcze wi\u0119cej. Przyk\u0142adem wspomnianych ró\u017cnic jest Sebastian Leob, dziewi\u0119ciokrotny mistrz \u015bwiata, który na torze sobie nie radzi i wygrywa bardzo rzadko. Podobnie by\u0142o z Kimim Raikkonenem, który próbowa\u0142 swoich si\u0142 w rajdach. Te sporty to zupe\u0142nie inna bajka.<\/p>\r\n <\/p>\r\n <\/p>\r\n Min\u0119\u0142o dwa i pó\u0142 roku odk\u0105d rozpocz\u0105\u0142e\u015b przygod\u0119 z rajdami. Wtedy cz\u0119sto wspomina\u0142e\u015b o nauce. Ile si\u0119 nauczy\u0142e\u015b przez ten czas i w jakim miejscu teraz jeste\u015b?<\/strong><\/p>\r\n <\/p>\r\n <\/p>\r\n Zaczyna\u0142em od zera i by\u0142em kompletnie zielony. Na pierwszym rajdzie w Portugalii w 2013 roku przejecha\u0142em na szutrze 150 km i zupe\u0142nie nie wiedzia\u0142em co mnie czeka. Uczy\u0142em si\u0119 wszystkiego od nowa. Teraz mog\u0119 powiedzie\u0107, \u017ce rajdy s\u0105 du\u017co bardziej skomplikowane ni\u017c si\u0119 spodziewa\u0142em. Wiedzia\u0142em, \u017ce nie b\u0119dzie \u0142atwo, ale na osi\u0105gni\u0119cie wysokiego poziomu potrzeba naprawd\u0119 wiele czasu. W rajdach nie dochodzi do cz\u0119stych zmian czo\u0142owych kierowców i przez d\u0142u\u017cszy okres wygrywaj\u0105 te same nazwiska. Nie mog\u0119 siebie okre\u015bli\u0107 w 100 % jako kierowc\u0119 rajdowego i czeka mnie jeszcze du\u017co pracy. Wpadki b\u0119d\u0105 si\u0119 przydarza\u0142y, ale za kierownic\u0105 czuje si\u0119 ju\u017c zdecydowanie pewniej. Du\u017co mniej mnie zaskakuje i wielu rzeczy mniej si\u0119 obawiam.<\/p>\r\n <\/p>\r\n Ca\u0142y wywiad znajdziecie TUTAJ<\/a><\/p>",
"icon": "ico_info.png",
"videosHTML": "",
"picturesHTML": "" },
{
"title": "Kolejne filmy z wypowiedziami",
"text": " (18:34) ",
"icon": "ico_video.png",
"videosHTML": "
Zale\u017cy, co oceniamy. Trzeci rok jeszcze si\u0119 nie sko\u0144czy\u0142. Kris Meeke powiedzia\u0142 ostatnio, gdy porównywali\u015bmy rajdy i wy\u015bcigi: „To tak jakby\u015b mi da\u0142 auto z wypo\u017cyczalni, ja przejad\u0119 dwa razy tor Formu\u0142y 1, a potem wsiadamy do bolidu i mierzymy pierwsze kó\u0142ko. I ja mia\u0142bym si\u0119 z tob\u0105 równa\u0107? Nie mia\u0142bym szans.\" I tak to mniej wi\u0119cej wygl\u0105da.
Jest jednak tak, \u017ce pod wzgl\u0119dem czystej pr\u0119dko\u015bci, nad któr\u0105 pan pracowa\u0142 od dziecka, to oni nie maj\u0105 szans z panem...<\/strong>
Ale charakterystyka tej dyscypliny jest inna. Có\u017c.. Ka\u017cdy ma swój cel, punkt, w którym chcia\u0142by si\u0119 znale\u017a\u0107. Wiadomo, \u017ce pewne b\u0142\u0119dy by\u0142y niepotrzebne i pewnych sytuacji \u0142atwo mo\u017cna by\u0142oby unikn\u0105\u0107, ale to si\u0119 wie dopiero po fakcie. W trakcie jazdy to wcale nie jest takie proste. Gdyby by\u0142o, mieliby\u015bmy wi\u0119cej mistrzów \u015bwiata i kierowców w WRC. Z ka\u017cdego kraju po dziesi\u0119ciu Ogierów, Loebów, Latvali, Neuville'ów... A tak naprawd\u0119 w czo\u0142ówce mistrzostw \u015bwiata jest kilku kierowców i s\u0105 oni na tak wysokim poziomie, \u017ce nawet obje\u017cd\u017ceni na swoich oesach kierowcy lokalni czy ci z mistrzostw Europy, w kategorii WRC ju\u017c tak \u0142atwo nie maj\u0105.
Niezale\u017cnie od tego, co przynios\u0105 najbli\u017csze lata, czy widzi pan siebie jeszcze kiedy\u015b na torach wy\u015bcigowych? Maj\u0105c na przyk\u0142ad 40-45 lat...<\/strong>
Na razie nie my\u015bl\u0119 o tym, co b\u0119d\u0119 robi\u0142 w wieku 45 lat. S\u0105dz\u0119, \u017ce nie b\u0119d\u0119 si\u0119 \u015bciga\u0142, w ka\u017cdym razie na pewno nie na poziomie takim, jaki prezentuj\u0119 teraz. W rajdach akurat mo\u017cna je\u017adzi\u0107 d\u0142ugo, ale nie s\u0105dz\u0119, abym zago\u015bci\u0142 w nich a\u017c do tego czasu. Mo\u017ce hobbystycznie? Trudno to przewidzie\u0107. Z drugiej strony wiem, \u017ce odstawi\u0107 co\u015b, co jest twoim sposobem na \u017cycie, nawet w ci\u0119\u017ckich momentach, nie jest \u0142atwo, bo po dwóch miesi\u0105cach zaczyna ci tego brakowa\u0107. Adrenaliny, przyzwyczaje\u0144... Cz\u0142owiek przyzwyczaja si\u0119 do tego, co robi przez ca\u0142e \u017cycie. I, co najwa\u017cniejsze, nie robi tego z przymusu, tylko z pasji.<\/p>",
"icon": "ico_info.png",
"videosHTML": "",
"picturesHTML": "" },
{
"title": "Wywiad dla Polsatu",
"text": "